روستای حکمی

روستای حکمی

با سلام این وبلاگ برای این طراحی شده است که در آینده نزدیک درمورد مشکلات روستای حکمی فعالیت نماید

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

فروچاله های دشت میناب در یک قدمی منازل مسکونی + عکس

hakami 65 | چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ

در پی بارندگی چند روز گذشته در شهرستان میناب پیشروی سریع فروچاله های با سرعت زیاد و نزدیکی به منازل مسکونی نگرانی مردم را دو چندان کرده است.

به گزارش وبلاگ روستای حکمی ، در پی بارندگی های اخیر و روان شدن سیلابها در دشت میناب  باعث شدت گرفتن و پیشروی پدیده زیست محیطی  در بین ساکنین روستاها شده و با ایجاد فروچاله ها با عمق و عرض بیشتر به یک وضعیت بحرانی نسبت به قبل   در دشت میناب بتبدیل شده است.

  • hakami 65

هنر مغفول مانده ای که تنها مردان کهنسال مینابی طرفدار نام آشنای آن بشمار می روند با گذشت زمان و مرگ نخلها نه تنها طرفداران خود را از دست داده  بلکه این هنر در حال فراموشی است.


c5598bd8-6b15-4f8d-8d28-b21f7ad6fcfb (1)

بند بافی در گویش محلی ” ریز بافی ” یا ” بند دُروهنی ” از جمع آوری برگ های نخل خرما بعد از  خیساندن برای مدت کوتاه در آب  برای بافتن اقدام و  این هنر کاربرد مفید در ساخت سوند، کوتوک ، تولک ،سوپ ،گُوفه ، هَوارگ ،پَروند  کاربر دارد.

  • hakami 65

مراسم سنتی شیر وکتل در شهرستان میناب

hakami 65 | يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ق.ظ

عاشورای حسینی تسلیت باد

به گزارش وبلاگ روستای حکمی ،مردم شهرستان میناب هرساله با برگزاری مراسمی خاص به نام “شیرکتل” از صبح روز دهم محرم تا نمازظهر عاشورا و بعد از اقامه نماز در ادامه مراسم با برگزاری تعذیه تا اذان مغرب و عشاء به عزاداری در این روز مشغول می شوند.

 

در صبح روز عاشورای حسینی مردم از همه نقاط شهرستان از محلات، روستا ها تا بخش ها و شهرستان های استان از زن و مرد ، کودک و بزرگ برای عزاداری و دیدن مراسم “شیرکتل” در مرکز شهر میناب حاضر می شوند.

 

علم ها، تابوت ها، حجله های تزیین شده،  شیر، ذوالجناح با تیر های خونی، شمر و سربازانش، شتران همراه با گروه اسیران، گروهی با نیزه و لباس های خون آلود از جمله افرادی هستند که در این مراسم باشکوه در میناب دیده می شوند.

  • hakami 65

عاشورای حسینی برتمامی عشاق حسین (ع) تسلیت باد

hakami 65 | يكشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۲:۰۱ ق.ظ

اجرتان با حسین ابن علی علیه السلام

عاشورا

  • hakami 65